Köpvillkor



Priser

Alla priser anges i svenska kronor inklusive moms. Vi reserverar oss för eventuella prisändringar som tillkommit i efterhand eller felaktig information och vi förbehåller oss rätten att ändra priser, villkor och specifikationer utan förhandsbesked.


Betalning


Privatkund:

Vid order på nätet sker betalning via Svea Checkout, där kan man välja mellan faktura, delbetalning, Svea konto, direktöverföring (Trustly) och kortbetalning (Visa/Mastercard). För att se den senaste versionen av Sveas allmänna villkor vänligen gå till kassan.
Vid order över telefon eller mail går det också bra att betala med swish, postförskott och bankgiro.


Företagskund:

Företagsfaktura:

Kreditprövning: Vid ansökan om betalning via företagsfaktura genomförs sedvanlig kreditprövning, vilket kan innebära att en kreditupplysning inhämtas.

Betalningsvillkor: Förfallodatum och övriga villkor för företagsfaktura framgår av fakturan. Vid fakturabetalning ska betalningen ha mottagits senast 30 dagar från fakturadatum. Vid dröjsmål med betalning tillkommer en påminnelseavgift om 60 kr samt dröjsmålsränta om 2% per månad från förfallodatum till dess full betalning sker.

Överlåtelse: Samtliga företagsfakturor kommer att överlåtas till Svea Bank AB, 556158-7634 (”Svea Bank”). Alla betalningar med anledning av fakturan ska erläggas till Svea Bank.

GDPR: Vid betalning via företagsfaktura kommer fakturan att överlåtas till Svea Bank AB och vi delar då företagskundens personuppgifter med Svea Bank. Svea Bank är personuppgiftsansvarig för de fordringar som vi har överlåtit till Svea Bank. För detaljerad information om Svea Banks behandling av personuppgifter, vänligen läs vidare i Sveas dataskyddsinformation som finns tillgänglig på https://www.svea.com/dataskydd eller kontakta Svea via post 169 81 Solna, telefon 08 – 514 931 13 eller swp@svea.com. Dataskyddsombud nås på privacy@svea.com.


Leverans

Normalt så skickar vi samma dag eller dagen efter, under högsäsong så kan det dröja ytterligare en dag. Skulle det dröja längre tid eller om vi inte kan leverera så hör vi av oss till er på telefon eller via mail. För beställningsvaror varierar leveranstiden kraftigt, vänligen kontakta oss vid frågor om en specifik produkts leveranstid.

Vi skickar beställningarna med Postnord och DB Schenker.

Fraktkostnad

För närvarande så ligger fraktkostnaden på mellan 15-160 kr beroende på paketets storlek men maxkostnaden är 160 kr. Fraktfrihetsgränsen är 495 kr och gäller alla produkter utom de där frakten ingår i produktens pris som exempelvis vapenskåp och sparkcyklar.

Ej uthämtade paket:

För paket som inte kvitteras ut/tas emot faktureras kunden för frakt, returfrakt och hanteringskostnad.

Vapenskåp

Leverans inom Sverige ingår i priset. För leverans till andra länder vänligen kontakta oss innan order för kostnadsförslag. Priset som står i kassan stämmer inte till andra länder än Sverige. Fraktbolaget debiterar lagerhyra efter 4 dagar om leveransen ej blivit mottagen, detta kan gälla även om en senare leveransdag avtalas. Leveranstid är ungefär 3 veckor.

Ångerrätt - öppet köp

Vid köp hos oss gäller ångerrätten. Ångerrätten är en lagstadgad rättighet och gäller i enlighet med Distansavtalslagen. Ångerrätten gäller i 14 dagar från den dagen du tagit emot varan eller hämtat den hos Postnord/Schenker. Returadressen hittar du på fakturan/kvittot. Öppet köp gäller inte produkter som knutits till abonnemang eller avtal, inte heller varor som är specialbeställda åt dig. Om varan är köpt i paket eller med annan vara på köpet ska samtliga varor återlämnas. Ångerrätten gäller inte om varan är märkbart använd eller om förpackningen är trasig. Återbetalning till er sker inom 10 dagar. Mer om ångerrätten och Distansavtalslagen kan du läsa om på Konsumentverkets hemsida.

Returer och Reklamationer

Vi står för returkostnaden om paketet blivit fellevererat eller om varan är defekt. Returer får ej skickas mot postförskott.

Returadressen står på din följesedel som du fått med i leveransen eller så finner ni den under "Om oss". Skicka med följesedeln eller en lapp där ni skriver ordernummer, namn och anledning till retur.
När vi fått tillbaka varan och konstaterat att den är i fullgott skick, betalar vi tillbaka det belopp du betalt samt avgifter. Vill ni returnera varor på grund av felköp står ni själva för frakten tillbaka till oss, gäller det byte av storlekar på kläder och skor så står givetvis vi för frakten. Vi skickar en bekräftelse per mail när vi godkänt din retur. Observera att det vid vissa betalningsmetoder ändå kan ta ett par dagar till innan pengarna återbetalas.

Garanti

Följesedel/Kvitto/Faktura gäller som garantisedel.

Garantitiden varierar mellan de olika produkterna, det är dock alltid minst 1 års garanti.

Transportskada

Om varan är skadad, eller saknas skall detta anmälas till oss inom 5 arbetsdagar från mottagandet av varan. Om varan skadas eller försvunnit under transporten från oss till kunden, så sker en ny leverans utan extra kostnad. OBS! Ser du att paketet är skadat vid leveranstillfället så ska du anmäla det direkt till distributören vid mottagandet av varan.

Personuppgifter

Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig.
Dina personuppgifter kommer inte lämnas ut till tredje part, dessa kommer att användas för kundhantering samt för marknadsföring. Om ni vill ha vårt nyhetsbrev kommer vi att skicka information och produkterbjudanden till dig via e-post. Detta kan enkelt avbokas via aktuellt nyhetsbrev eller att ni kontaktar oss på telefon 0682-100 02, ni kan även maila oss på tjuvjakt@tjuvjakt.se.